Критерії оцінювання
навчальних досягнень
з трудового навчання
(за рекомендаціями МОНУ)
Оцінювання навчальних досягнень з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень засвоєння теоретичних знань та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність використання вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт.
Об’єктами оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання можуть
бути:
– рівень застосування знань та умінь в практичній роботі;
– проектно-технологічна діяльність учнів;
– уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної
документації та іншими джерелами інформації;
– якість виконання практичних робіт;
– рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції;
– рівень самостійності у процесі організації і виконання роботи (планування
трудових процесів, самоконтроль і т.п.), виявлення елементів творчості.
На результат оцінювання навчальних досягнень учнів впливають дотримання
правил безпечної праці і санітарно-гігієнічних вимог та уміння
організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи.
Вимоги оцінювання навчальних досягнень застосовуються відповідно до
Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених
навчальною програмою та з урахуванням вікових особливостей учнів.
Рівень навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1
|
Учень розпізнає об'єкти вивчення
(матеріали, моделі, схеми та ін) і називає їх (на побутовому рівні); |
2 |
Учень описує деякі технологічні
об'єкти; |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення з
предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може
використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання |
|
Середній |
4 |
Учень знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів; |
5 |
Учень відтворює навчальний матеріал з
допомогою вчителя; |
|
6 |
Учень самостійно відтворює значну
частину навчального матеріалу; |
|
Достатній |
7 |
Учень самостійно і логічно відтворює
фактичний і теоретичний матеріал; |
8 |
Учень розуміє навчальний матеріал,
наводить приклади; |
|
9 |
Учень володіє навчальним матеріалом і
використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; |
|
Високий |
10 |
Учень володіє засвоєними знаннями і
вміннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях; |
11 |
Учень володіє глибокими знаннями і
навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних
ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; |
|
12 |
Учень має системні знання та навички з
предмета, свідомо використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; |
№ з/п |
Критерії оцінювання
|
Оцінка |
1 |
Відповідність виробу обраному фасону (порівняти з
ескізом виробу) |
1 бал |
2 |
Правильність з'єднання деталей (чи немає перекосів,
зміщення рисунка, чи правильно вибрані шви для обробки та з'єднання деталей) |
2 бали |
3 |
Якість пошиття (якість строчки, довжини стібка, підбір
ниток за кольором і товщиною, чи закріплені строчки) |
2 бали |
4 |
Остаточна обробка виробу (відсутність тимчасових
стібків, слідів крейди) |
1 бал |
5 |
Якість волого-теплової обробки (поопераційної та
остаточної) |
2 бали |
6 |
Художня обробка виробу (правильність вибору обробки,
акуратність виконання, підбір колірної гами) |
1 бал |
7 |
Проектна документація |
3 бали |