КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ


Критерії оцінювання навчальних досягнень

з трудового навчання
         (за рекомендаціями МОНУ)

Оцінювання навчальних досягнень з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень засвоєння теоретичних знань та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність використання вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт.

Об’єктами оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання можуть бути:

– рівень застосування знань та умінь в практичній роботі;

– проектно-­технологічна діяльність учнів;

– уміння користуватися різними видами конструкторсько­-технологічної документації та іншими джерелами інформації;

– якість виконання практичних робіт;

– рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції;

– рівень самостійності у процесі організації і виконання роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т.п.), виявлення елементів творчості.

На результат оцінювання навчальних досягнень учнів впливають дотримання  

правил безпечної праці і санітарно-­гігієнічних вимог та уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи.

Вимоги оцінювання навчальних досягнень застосовуються відповідно до Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених навчальною програмою та  з урахуванням вікових особливостей учнів.

 

Рівень навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Початковий

1

 

Учень розпізнає об'єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми та ін) і називає їх (на побутовому рівні);
знає правила безпеки під час роботи у навчальній майстерні

2

Учень описує деякі технологічні об'єкти;
розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт

3

Учень має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання

Середній

4

 Учень знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів;
виконує елементарні прийоми роботи інструментом
                

5

Учень відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя;
може виконувати окремі операції;
дотримується послідовності виготовлення виробу;
володіє прийомами роботи інструментом

6

Учень самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу;
дотримується технології виготовлення виробу;
з допомогою вчителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної діяльності

Достатній

7

Учень самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал;
виконує практичну роботу згідно з інструкцією вчителя;
з допомогою вчителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності
 

8

Учень розуміє навчальний матеріал, наводить приклади;
може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце

9

Учень володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу

Високий

10

Учень володіє засвоєними знаннями і вміннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях;
з допомогою вчителя виконує всі види запланованих робіт

11

Учень володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію;
самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях

12

Учень має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях;
самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, використовуючи відповідні технології



КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ШВЕЙНОГО ВИРОБУ

з/п

Критерії оцінювання

 

Оцінка

1

Відповідність виробу обраному фасону (порівняти з ескізом виробу)

1 бал

2

Правильність з'єднання деталей (чи немає перекосів, зміщення рисунка, чи правильно вибрані шви для об­робки та з'єднання деталей)

2 бали

3

Якість пошиття (якість строчки, довжини стібка, підбір ниток за кольором і товщиною, чи закріплені строчки)

2 бали

4

Остаточна обробка виробу (відсутність тимчасових стібків, слідів крейди)

1 бал

5

Якість волого-теплової обробки (поопераційної та остаточної)

2 бали

6

Художня обробка виробу (правильність вибору обробки, акуратність виконання, підбір колірної гами)

1 бал

7

Проектна документація

3 бали